Sense

 

Bag Sense

Suzy Wengel, der er ophavskvinden til Sense, bor i Langeskov på Fyn sammen med sin familie. Suzy er kostvejleder, foredrags-holder og medejer af Center for Vægttab.

 

Hvad er Sense?

Sense er ikke en slankekur, det er en livsstil. En livsstil, hvor du slipper for at tælle kalorier og tælle din mad. Du behøver ikke spise kedelig mad eller undgå fedt. Sense er gennemtestet og bygger på sund fornuft. Sense viser vejen til at du kan holde dit vægttab for altid.

 

Du kan nemt tilpasse dine yndlingsretter til Sense, uanset om du laver mad som single eller til en familie. Du lærer at prioritere kostens enkelte elementer, så du får masser af protein fra bl.a. fisk, kød og æg, masser af grøntsager samt fedt til hvert måltid, men til gengæld mindre sukker, brød, ris og pasta.

 

www.sensekost.dk kan du læse meget mere om Sense. Desuden kan du melde dig ind i den lukkede gruppe på Facebook "Sense - slank med fornuft - spørgsmål og svar".

 

Du er også meget velkommen til at besøge mig på Facebook. Det kan du enten gøre på min side "Kostvejleder og Sense-konsulent Heidi Taymyr" her, og/eller i gruppen "Sense med Heidi Taymyr", som du finder her.

 

Dine hænder er din vægt

På Sense spiser du KUN, når du er rigtig sulten. Du kan spise 3 måltider om dagen. Vi kalder måltiderne 'Spisekasser'. De første 14 dage skal du holde dig fra mellemmåltider. Herefter kan du spise mellemmåltider baseret på rigtig sult. Dine mellemmåltider skal være noget du trækker fra dine spisekasser.

 

Generelt skal hvert måltid, eller spisekasse, sammensættes således:

  • 1-2 håndfulde grøntsager - HF1-2
  • 1 håndfuld protein (kød, fisk, æg, bælgfrugt, mager ost) - HF3
  • 1 håndfuld stivelse/frugt (f.eks. groft brød, kartofler, havregryn, frugt, bær) - HF4.
  • 1-3 spsk fedt (olie, smør, avocado, nødder, fed ost, mørk chokolade)
  • Derudover må du spise 3 dl mælkeprodukter fordelt over hele dagen og 2 spsk. magert mælkeprodukt (mælkedressing) pr. måltid.

 

Filosofien bag Sense er, at man spiser så naturlige produkter som muligt, f.eks. rigtig fløde i stedet for den magre på 18% eller ægte mayonnaise i stedet for lightversionen. Generelt er hjemmelavet mad bedre end forarbejdet mad.

HEIDI TAYMYR

KOSTVEJLEDER OG SENSE-KONSULENT

 

Petershøjvej 4

4160 Herlufmagle

heidi(a)heiditaymyr.dk

Tlf. 31 69 33 77

 

HEIDITAYMYR © 2016